Esimene programm
- Ava "Python shell" arvuti Start menüüst Python 3.5 - IDLE (Python 3.5 ...)
- Ava avanenud aknas vali menüüst File - New File
- Kirjuta sinna lause: print("Tere hommikust!"). See on meie esimene programm.
- Salvesta fail nimega "Tere.py"
- Käivita programm, vajutades F5 (või vali menüüst Run - Run Module)
- print("Tere hommikust!") - kirjutab ekraanile ühe rea: Tere hommikust!
- Programmi koodi leiad SIIT
-------------------
Teine programm
- Täienda eelmist programmi või ava File - New File
- Kirjuta programmifaili lause input("Mis su nimi on? ").
- Salvesta programm ja käivita see nupu F5 abil.
- input("Mis su nimi on? ") - kirjutab ekraanile küsimuse "Mis su nimi on?" ja jääb nüüd sinu vastust ootama, et sa kirjutaksid vastuseks oma nime. Kirjuta vastuseks oma nimi ja vajuta ENTER klahvi.
- input käsk ütleb arvutile, et oota, mida kasutaja sulle vastab.
-------------------
Kolmas programm
- Täiendame eelmist programmi nii, et see küsib meilt nime ja kui oleme oma nime vastanud, tervitab arvuti meid nimepidi:
- Selleks peame oma nime arvuti mällu salvestama, et ta pärast meie nime mäletaks ja meid nimepidi tervitaks.
- Nime arvuti mällu salvestamiseks kasutame muutujat. Muutujale võime ise nime anda (näiteks x, y, nimi vms nimetus).
- x = input("Mis su nimi on? ") - see salvestab nime, mida arvutile vastame, muutujasse x. see jääb arvuti mällu (nagu matemaatikas, kus x väärtuseks võime anda x=5, x=6 jne. Program-meerimisel võime x väärtuseks anda ka inimese nime või midagi muud, mis ei pea olema arv.)
- Selleks, et arvuti meile nüüd vastaks, peame seda talle ütlema käsu "print" abil.
- print("Tere, ", x) - tähendab, et arvuti prindib meile ekraanile sõna "Tere," ja lisab sinna järgi ka meie poolt vastatud ja mällu salvestatud nime, mille me salvestasime muutujasse x.
- Programmi koodi leiad SIIT
- Selleks peame oma nime arvuti mällu salvestama, et ta pärast meie nime mäletaks ja meid nimepidi tervitaks.
- Nime arvuti mällu salvestamiseks kasutame muutujat. Muutujale võime ise nime anda (näiteks x, y, nimi vms nimetus).
- x = input("Mis su nimi on? ") - see salvestab nime, mida arvutile vastame, muutujasse x. see jääb arvuti mällu (nagu matemaatikas, kus x väärtuseks võime anda x=5, x=6 jne. Program-meerimisel võime x väärtuseks anda ka inimese nime või midagi muud, mis ei pea olema arv.)
- Selleks, et arvuti meile nüüd vastaks, peame seda talle ütlema käsu "print" abil.
- print("Tere, ", x) - tähendab, et arvuti prindib meile ekraanile sõna "Tere," ja lisab sinna järgi ka meie poolt vastatud ja mällu salvestatud nime, mille me salvestasime muutujasse x.
- Programmi koodi leiad SIIT
-------------------
Neljas programm
- Liidame kaks arvu
- Salvestame esmalt kaks arvu muutujatesse x ja y (arvuti mällu) ja seejärel liidame need ning kirjutame tulemuse ekraanile:
-------------------
Viies programm
- Täiendame eelmist programmi. Ütleme arvutile, et ta peab meie käest küsima 2 arvu ja need liitma:
Selgitus:
- input("Sisesta x: ", x) - ütleme arvutile, et ta laseks meil oma suva järgi sisestada mingi x. Sama teeme y kohta.
- print(x+y) - arvuti liidab x ja y väärtused ja trükib vastuse ekraanile
- Sisestame arvutile x väärtuseks 3 ja y väärtuseks 5. Summana teatab arvuti meile arvu 35. Miks?
Viies programm. Tulemus, mida näeme pärast programmi käivitamist arvuti ekraanil. Esmalt ootab arvuti, et sisestame x väärtuse. Seejärel y väärtuse. Vastusena teatab ta meile summa 35 |
- input-käsk ütleb arvutile, et ta peab sinu käest ekraanil ootama mingit teksti. Seetõttu vaatleb arvuti arve, mida sa talle ekraanile kirjutad, tekstina, aga mitte arvudena. Ja liitmise asemel kirjutab ta need arvud (mis tema arvates on hoopis kaks sõna) üksteise kõrvale: 35.
-------------------
Kuues programm
- Täiendame eelmist programmi ja ütleme arvutile, et need arvud, mida me talle x ja y väärtusteks kirjutame, on arvud, aga mitte tekst.
- teksti aitab arvuks muuta näiteks float(). Float tähendab Pythoni programmeerimiskeeles komaga arvu.
- x = float(input("Sisesta x: ")) - ütleme, et kogu meie poolt arvutile x väärtusena kirjutatud tekst tuleb muuta komaga arvuks ehk float-tüüpi arvuks.
- Programmi koodi leiad SIIT
-------------------
-------------------
Ülesanded. Loo programm, mis:
2. kirjutab ekraanile üksteise alla 3 rida:
Koomiks "Ämblikmees"
Naiste korkkaenlaalused "Lööktöölise unistus"
"Aktuaalse kaamera" uudised
3. küsib naabri nime ja laseb siis selle pärast käivitamist sisestada.
4. küsib kaks arvu, liidab need ja hiljem jagab
5. leiab vastuse tehtele 2156*3245+5996789-8567224/2
6. võrdleb kahte arvu ja teatab suurema
-------------------
Kilpkonna juhtimine (Logo)
Püüa liigutada kilpkonna vastavalt juhistele:
-------------------
Codecademy - Pythoni harjutused
-------------------
Kodused tööd
- Proovi Codecademy's jõuda Pythoni esimese taseme lõppu https://www.codecademy.com/learn/python
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar