Teooria ja ülesanded - 8.tund

Java ja Androidi rakenduste loomine


-----------------------


Ülesanded 1 (Java)


1) Ava Eclipse programm. Loo uus Java projekt. Pane projekti nimeks Raam1 vms.

Loo arvuti ekraanile raam:



Pane oma raam arvuti ekraanil tsükli abil liikuma

2) Loo uus Eclipse projekt. Joonista Java abil Frame aknasse maja, puu või mingi muu nähtus.
Vihje: koodinäiteid ja selgitused leiab:
http://minitorn.tlu.ee/~jaagup/kool/java/loeng/pohikursus03/tutvus.htm

LAHENDUS 1: Lihtne maja pilt


-----------------------


Nutiseadmetele rakenduste (äppide) programmeerimine


Nutiseadmetele saab rakendusi luua erinevates keskkondades.
iPhone ja iPad'idele saab äppe luua näiteks Xcode keskkonnas, C++ programmeerimiskeeles. Täpsemad juhendid:


Android-seadmetele rakenduste programmeerimiseks võib kasutada Android Studiot. Programmeerimiskeeleks on Java ja vaja läheb pisut ka XML.

Android Studio kasutamine eeldab Java SDK SE 7 mingi versiooni olemasolu arvutis.



(Esmalt vajuta: Accept License Agreement)



Install ja esmakordne kävitamine võib võtta aega. (Kui mingi fail ei installeeru kohe, vajuta "Try again" nuppu, kui installer selle valiku pakub. Tulemüür võib küsida võrgu ligipääsu lubamist. Soovitav lubada vaid kodu-, töö või privaatvõrgud, mitte aga avalikke võrke).


-----------------------


Ülesanded 2 (Android Studio)


1. Ava Android Studio. Esmalt küsib Studio, sarnaselt Eclipsega, kuhu soovid salvestada oma projekti failid. Võid jätta asukoha nii nagu programm selle pakub.

2. Uue projekti loomine: File - New - New Project
Esimese projekti puhul võib jätta pakutavad asjad nii nagu on ja liikuda Next ja Finish abil edasi.

Täpsemad selgitused tunnis, mida tähendavad Application name jm lahtrid. 
Samuti on ülevaade neist olemas aadressil (esialgu natuke vanema Android Studio põhjal, lisan hiljem ka kaasaegsema variandi)

3. Android Studio töölaud näeb esialgu üsna kirju välja. 
(Soovitus: ärge esialgu klõpsake kinni lahtiolevaid aknaid ja tööriistaribasid, neid läheb reeglina vaja. Sulgeda võib küll Next Tip popup akna, Close nupust). Mõned selgitused lahtiolevate akende funktsioonide kohta: http://kat-lin.planet.ee/python/8.tunni_materjalid/2create_workspace.pdf



4. Android Studio loob reeglina sulle esmase näidisprogrammi, Hello World. 
Püüa see oma telefonis käivitada. 

  • Programmi käivitamiseks tuleb telefon USB juhtme abil arvutiga ühendada. 
  • Telefonis tuleb ka Settings - Developer Options alt aktiveerida "USB debugging". 
  • Kui sa ei leia Developer Options'i oma telefonist, vaata juhendit, kuidas seda teha: http://kat-lin.planet.ee/python/8.tunni_materjalid/3get_your_phone_ready.pdf
  • Enamasti peaks Android telefon pärast seda toimingut suutma arvutiga suhelda.
  • Kui see ei aita, loe juhendist edasi, mida veel teha.
  • NB! Android programi käivitamiseks vajuta oma Android Studio keskkonnas rohelist noolekest (ülal):

Seejärel vaata, et avanevas aknas oleks aktiivne su telefon (nt Sony ...):




Vajuta OK ja aktiveeri oma telefoni ekraan. Mõne aja pärast peaks sinna tekkima uus Androidi äpp, tervitusega: Hello World!



5. Loo programm ühe tekstisisestuse lahtri, OK nupu ja tekstiväljaga, kuhu ilmub nupuvajutuse peale kiri, mille kirjutasid tekstisisestuse lahtrisse.

NB! Selleks on sul vaja muuta kolme faili: MainActivity.java, content_main.xml ja activity_main.xml (Android Studios saab content_xml muuta graafiliste vahendite abil, lohistad ekraanile 
* tekstikasti: Text Fields alt Plain Text:

* nupu (Button) - Widgetsite alt

* teksti näitamise kasti (Widgets alt Plain TextView):









6. Loo Android Studio abil uus projekt (File - New - New Project), mis loob Android äpi, kus on üks pilt. 

VIHJE: Selleks kopeeri esmalt üks pilt oma Android projekti kataloogi res - drawable:


Salvesta pildifail arvutisse. Kopeeri see ja seejärel Android Studios vajuta parema klahviga drawable kaustal ja vali Paste:



Pildi telefoni ekraanile saamiseks kasuta ImageView vidinat, lohista see mobiili ikoonile Android Studio programmiaknas:




Katseta mobiilis, kas äpp töötab?


7. Täienda eelmist äppi nii, et saad oma lisatud pilti mobiili ekraanil sõrmega vedada sinna, kuhu soovid.

VIHJE: selleks on vaja luua Java MainActivity.java failis sündmusele reageerimine. Juhend: http://developer.android.com/training/graphics/opengl/touch.html



8. Täienda eelmist äppi nii, et paned pildi oma mobiili ekraanil näpuvajutuse peale hüppama.


9. Täienda eelmist äppi nii, et lisad eelmisele pildile veel teise ja ka ühe nupu (button) ning paned pildid nupuvajutuse peale vahelduma

VIHJE: Proovi enne nupu lisamist panna pildid vahetuma sõrmega vajutamise peale.


-----------------------


Kasulikud lingid






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar